diverse

ceaa ce voi gasi frumos sau interesant

Faceți căutări pe acest blog

filmele mele

  • Star Wars, Avatar, Gladiator, Cum sa furi un milion si multe altele de genul asta

joi, 28 ianuarie 2010

dreptul la discretie

Vad aproape oripilat zilele astea cum un eveniment nedorit - moartea cuiva foarte apropiat e sfisiat intr-un anume gen de presa, cu acuze aiurea, cu idei care mai de care mai ciudate despre motive si rasmotive ale unor actiuni.
Cine nu intelege, ma refer la cazul Firea si ecourile lui din presa tabloida cu care iau contact, ca vreau sau nu, atunci cind merg sa iau ziarele celelalte ce ma intereseaza. Si avalansa aia de titluri si speculatii mi-a determinat atitudinea in numele a ceea ce ar trebui cumva legiferat si anume DREPTUL LA DISCRETIE. DACA NU VREI SA FACI PUBLICE ANUMITE LUCRURI PERSONALE, N-AU SA TE OBLIGE ALTII SA O FACI, MAI ALES CA NU E CAZ DE AJUNS IN JUSTITIE. De aceea spun, lasati acest gen de lume in pace, oamenii care doresc sa se prigoneasca si zavoraneasca in public vor cauta asta, eventual sa obtina si segmentul orar cel mai bun sau prima pagina a ziarelor. Nu poti obliga insa restul lumii sa faca ce nu doreste numai pentru ca doresti tu. Tot pe la ziare auzi si comentarii de multime, ala nu zice ca ascunde ceva, a facut ceva, a dres ceva si pot continua asa, de parca toti oamenii discreti sint automat infractori pentru ca nu se arunca in public cu viata lor. Este optiunea lor si trebuie respectata.
Ca un fidel consumator de "stirea zilei" am fost si eu afectat, mai ales ca o vazusem foarte plina de energie si vioaie pe Gabriela Firea saptamina trecuta si-mi inchipui ca a fost un soc mai mare decit se poate crede aceasta pierdere. Si spun asta pentru ca viata mea a fost compusa si ea din evenimente venite aproape din senin in care n-am stiut ce-i cu mine un timp, asa ca inteleg durerea si discretia familiei foarte bine, mai ales daca ultima a fost ceruta in ultimele clipe si de sot, un om pe care l-am perceput ca foarte discret in acesti ani cit eu am consumat presa si el a stat alaturi de Gabriela.
De aceea si spun, DREPTUL LA DISCRETIE al unei persoane la momentele dificile care inseamna cel putin boala daca nu si alte lucruri ce te insotesc in timp trebuie legiferat astfel incit nimeni sa nu poata face audiente si tiraje daca tu nu doresti public un astfel de moment. Altfel, toata viata ar deveni o taraba, o chilotareala cum spune Mircea Badea si noi n-am putea face nimic fara ca altii sa afle in secunda 2, mai ales ca e vorba de viata ta si nu de proba virginitatii reginei, practicata in Evul Mediu.
Pina atunci macar trebuie sa aratam mai mult respect celor ce trec prin clipe grele, sa nu speculam din nimicuri aflate la coltul strazii si sa sfisiem ca niste hiene prada ce in durerea ei doreste un lucru atit de simplu - DISCRETIE.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu