diverse

ceaa ce voi gasi frumos sau interesant

Faceți căutări pe acest blog

filmele mele

  • Star Wars, Avatar, Gladiator, Cum sa furi un milion si multe altele de genul asta

sâmbătă, 23 ianuarie 2010

despre prietenie si egoism

Cind incepi cit de cit sa cunosti o persoana, te gindesti inclusiv la a sti in ce mediu traieste, sa vezi prietenii si cunostintele, astfel incit sa te poti incadra cit mai bine in peisaj, fara sa strici armonia grupului respectiv. A cunoaste grupul de prieteni al cuiva pe care-l apreciezi nu inseamna curiozitate ci respect, dorinta de a fi si tu in grupul care ti se pare potrivit, pe anumite criterii macar.
De fiecare data cind am intrat intr-un grup sau am atras pe cineva in al meu nu am facut blocaje, chiar daca am sesizat diferente intre unii si altii. In definitiv orice om poate fi util altuia intr-un fel sau altul, de la servici, de acasa, din aceeasi scara sau din alt colt de lume, sintem oameni sa ne ajutam si sa ne respectam unii pe altii.
Asta a fost valabil pentru mine as putea spune in majoritatea cazurilor dar observ ca exista persoane care au un soi de prietenii egocentrice, din care ei sint singura legatura dintre diverse grupuri, pe care numai ei o mijlocesc pentru a fi mereu folositi in acest scop si a fi intr-un fel indispensabili acelor grupuri. Am observat asta si in ce numesc viata reala, am vazut asta si in relatiile de pe net, oameni care vor neaparat sa fie mereu unici intre grupurile lor, sa rezolve sau sa transmita doar ei mesaje sau solicitari de la unii spre altii. Practic in momentul in care apar alte persoane in grup care cunosc alt grup al respectivului el nu mai poate fi la fel de util, nu mai poate fi rugat sa rezolve ceva si se simte pierdut in multimea celorlalti. Egoismul acesta in plan virtual e si mai feroce. Exista persoane care in momentul in care dai add la un id de mess, facebook, netlog sau altceva iau foc, incepind cu intrebari acuzatoare si tot felul de suspiciuni nefondate. Si am observat acest lucru mai ales pe ultimul timp, ceea ce m-a facut sa reactionez aici. Nu mi se pare ceva iesit din comun sa dai add unei persoane cu care doresti o discutie sau despre care ai auzit lucruri frumoase sau despre care stii ca face parte din viata unei persoane pe care o simti apropiata de tine. E doar o apreciere a persoanei de legatura fiindca atunci cind o persoana nu e apreciata nici anturajul ei nu va fi, conform cu proverbul cu "spune-mi cu cine te insotesti..". Din moment ce vrei sa cunosti mai bine un anturaj asta nu poate fi decit pozitiv pentru persoana ce face legatura, inseamna ca e demna de incredere si prietenii ei sint ok. Atunci cind insa, dupa un astfel de contact virtual amical esti luat la intrebari "ce treaba ai cu?" "de ce cauti pe?"... sau alte lucruri din astea, nu exprima decit egoism si gresita intelegere de catre unii a relatiilor umane. Pentru ca in definitiv sintem oameni ca sa comunicam, sa ne asociem pe diferite criterii, sa ne ajutam oricind e nevoie si nu sa ne izolam de felul acesta egoist, singura persoana care conteaza esti tu si restul pot sa dispara, nu vei simti lipsa pentru ca in definitiv, cit existi, mereu va fi cineva care sa vrea medierea ta sau sprijinul tau de o forma sau alta, astfel incit sa poti fi egoist dar nu singur.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu